‘Milletin cebinden alıp Cengiz’e veriyorlar’

Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı’nda Yolcu Garantileri Tutmadı

Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı’nda son 9 yıldır yaşanan yolcu garantisi sorunları devam ediyor. 2022-2023 dönemi için 8 milyon yolcu garantisi verilmesine rağmen, beklenenin çok altında kalarak 2 milyon 938 bin kişiye ulaşıldı. Garı tercih etmeyen 5 milyon 61 bin vatandaş için ise Devlet Hazinesi tarafından Cengiz, Kolin ve Limak şirketlerine milyonlar ödendi. Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demir Yolları (TCDD) denetim raporu Meclis KİT Komisyonu’nda görüşülürken, CHP Çorum Milletvekili Mehmet Tahtasız bu durumu sert bir şekilde eleştirdi.

Mecliste yaptığı konuşmada Tahtasız, “Vatandaşlar garı kullansalar da kullanmasalar da, Hazine’den alınan paraları Cengiz’e aktarıyorsunuz. Bu iktidar döneminde halkımız, garip bir modelle karşı karşıya kaldı. Yolcu garantisi gibi uygulamalar, halkın cebine zarar veriyor” dedi. Ayrıca, “ATG Gar işletmesi gibi sarayın yandaş müteahhitleri, ballı ihalelerle sürekli öne çıkıyor” ifadesini kullandı.

Mehmet Tahtasız’a göre, yılda 8 milyon yolcu garantisi verilen Ankara YHT Garı’nda sürekli sapmalar yaşanıyor. 2022-2023 döneminde beklenen 8 milyon yolcu garantisine ulaşılamazken, sadece 2 milyon 938 bin yolcu bu garı tercih etti. Bu durum, devletin şirketlere ödemesi gereken milyonlarca liralık bir maliyet oluşturdu.

Yıllık 2.8 Milyar TL Garanti Ödendi

Ekim 2022-Ekim 2023 döneminde beklenen 8 milyon yolcu rakamı tutmayarak 2 milyon 938 bin 421’e geriledi. Bu nedenle Hazine, garı kullanmayan 5 milyon 61 bin 579 kişinin ücretini ödeyerek şirketlere milyonlarca lira aktardı. Devlet, bu durum için kurulan ortaklığa 2023 yılında 409 milyon 528 bin TL ödedi. Ayrıca, 2020 yılında verilen garantiler de tutmamış ve sadece 740 bin yolcu garantisine ulaşılmıştır. Bu durumda, Cengiz, Kolin ve Limak şirketlerine 7.5 milyon dolar daha ödendi.

2016 yılında açılan Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı, yıllardır beklenen yolcu sayısına ulaşamamaktadır. Garın maliyeti, Kolin, Cengiz ve Limak şirketlerine 235 milyon dolara mal oldu. Mehmet Tahtasız, son 8 yılda şirketlere 81 milyon 822 bin dolar ödendiğini ve bu durumun 2036 yılına kadar devam edeceğini belirtti.

Bu kara delik ancak 2036’da sona erecek.

Related Posts

Yahoo, Chrome’a talip oldu

Yahoo, Chrome web tarayıcısına talip olduğunu açıkladı. Özel sermaye şirketi Apollo Global Management tarafından desteklenen Yahoo Inc., mahkemenin Google’ın Chrome web tarayıcısını elden çıkarmasını zorunlu kılarsa teklif vermeye hazır olduklarını bildirdi.

Elektrik dağıtım şirketleri yeni yatırım dönemine hazırlanıyor

Elektrik dağıtım sektöründe 2026-2030 yıllarını kapsayacak 5 yıllık tarife dönemi hazırlıkları hız kazanırken şirketler reel yatırım teklifiyle sürece girmek için çalışmalarını yoğunlaştırdı.

Türkiye’nin elektrik kurulu gücü 118 bin megavatı aştı

Türkiye’nin elektrik enerjisi kurulu gücü mart sonu itibarıyla 118 bin 185 megavatı aştı.

ABD’de petrol sondajında sınırlı artış

ABD’de petrol sondaj kulelerinin sayısı bu hafta 2 artarak 483’e çıktı. Son bir yılda kule sayısı 23 azaldı. Brent petrol haftayı 66,87 dolardan tamamlarken, WTI tipi ham petrol 63 dolar seviyesinde kapandı.

Bankacılık sektörünün mevduatı arttı

Bankacılık sektörünün toplam mevduatı, 18 Nisan ile biten haftada önceki haftaya göre 414 milyar 702 milyon 90 bin lira artarak 22 trilyon 628 milyar 696 milyon 585 bin liraya yükseldi.

İTO Başkanı Avdagiç’ten İstanbul depremiyle ilgili açıklama

İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç, depreme hazır olmak için her günün ve her saatin çok kıymetli olduğunu belirterek, “Ticari yapılarda, devletimizin desteğiyle risk tespiti ve modern teknolojileri kullanarak yapı güçlendirme çalışmalarını bir an evvel yapmalıyız” ifadesini kullandı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir