Raporda, ajansın, şirketin donanım ve yazılım hizmetleri üzerindeki kontrolüne ve “duvarlı bahçe” yaklaşımının rakiplerin rekabet etmesini ve müşterilerin rakip ürünlere geçişini nasıl zorlaştırdığına odaklanan soruşturmasının “son aşamalarında” olduğu belirtiliyor.
New York Times’ın haberi, toplantılar hakkında bilgisi olan kişilere göre soruşturmanın daha önce bildirilenin ötesine geçtiğini söylüyor. Diğer alanların yanı sıra, kapsamının Apple Watch’un iPhone hizmetleriyle rakip giyilebilir ürünlere göre nasıl daha sıkı bir şekilde entegre olduğunu ve rakip platformları iMessage’ın dışında nasıl kilitlediğini iddia ettiği iddia ediliyor.
iPhone üreticisinin uygulamanın Android’deki iMessage entegrasyonunu engellemesi üzerine Apple ile geçen yılın sonlarında kamuoyunda tartışan Beeper yöneticilerinin, araştırmacılarla görüştüğü bildirildi. Ayrıca AirTag’in ortaya çıkışından çok önce Bluetooth izleyicileri üreten Tile’ın da Adalet Bakanlığı ile görüştüğü iddia ediliyor. Ajansın, Apple’ın rakiplerinin iPhone’da dokun-öde özelliğini kullanmasını engelleme uygulaması hakkında bankacılık ve ödeme uygulamalarından temsilcilerle “görüştüğü” söyleniyor.
Apple’a karşı kapsamlı bir antitröst davası açılabilir
Meta’nın ayrıca araştırmacılarla da görüştüğü bildirildi. Sosyal şirketin, Adalet Bakanlığı’nı toplantılarında Apple’ın Uygulama İzleme Şeffaflığı (ATT) gizlilik aracını incelemeye “teşvik ettiği” iddia ediliyor. 2021’de başlatılan ATT, kullanıcıların reklamverenlerin veri toplamasını engellemesine olanak tanıyor; Meta, 2022’de bu özelliğin kendisine o yıl 10 milyar dolara mal olabileceğini söyledi. NYT iddia müfettişleri, Apple’ın iPhone üzerinden yaptığı dijital satın alma kesintilerini de inceledi; Spotify, Epic Games ve flört şirketi Match Group’un son yıllarda dile getirdiği bir nokta bu.
Federal hükümetin işi şu anda Büyük Teknoloji antitröst davalarıyla dolu. DOJ, Google’a karşı iki antitröst davasını (biri arama, diğeri reklamcılık için) takip ederken FTC, Meta ve Amazon’a dava açtı.